تفاوت‌هاي جالب مردان با زنان

۸۰ بازديد

_سيم‌كشي مغزمغز زنان و مردان كاملا با هم فرق دارد. تحقيقات نشان مي‌دهد كه ارتباط مغز مردان بين جلو و عقب يك طرف مغز برقرار است در حالي كه اين ارتباط در مغز زنان از نيمكره چپ به راست مغز است.
_ريه‌هاظرفيت ريه زنان حدود ۳۰ درصد كمتر از مردان است.
_حافظهنظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد كه زنان تاريخ‌ تولد‌ها و سالگردها را بهتر از مردان به ياد مي‌آورند، در حالي كه مردان تاريخ زماني كه بايد قسط و كرايه پرداخت كنند را به ياد مي‌آورند.
_وابستگي احساسيمادران از نظر احساسي قبل از تولد و از زماني كه فرزند در رحمشان است به او وابسته مي‌شوند. اما مردان چند ماه بعد از تولد و از وقتي فرزندشان مي‌خندد و واكنش نشان مي‌دهد به او وابسته مي‌شوند. 
_ماده خاكستري و سفيد مغزمغز مردان ماده خاكستري و مغز زنان ماده سفيد بيشتري دارد. ماده سفيد سرعت انتقال همه‌ي سيگنال‌هاي عصبي را افزايش مي‌دهد، كه درنهايت به زنان اجازه مي‌دهد افكار خود را با سرعت بيشتري نسبت به مردان پردازش كنند.
_استرستحقيقات متعدد نشان مي‌دهد كه در استرس شديد يا بحران، زنان براي واكنش به احساسات خود مراجعه مي‌كنند، ولي مردان با منطق و استدلال قياسي واكنش نشان مي‌دهند.

_جرايمعاملين جرم معمولا مردان هستند. در همه جرايم نرخ بازداشت زنان پايين‌تر از مردان است و اين در همه‌ي كشور‌ها صدق مي‌كند.
_بيماري‌هاي خودايمنيبرخي بيماري‌هاي خودايمني ممكن است عمدتا در يك جنس اتفاق بيفتد، مثلا ۹۰‌درصد از موارد ابتلا به سيروز صفراوي در زنان ديده مي‌شود در حالي كه كلانژيت اسكلروز بيشتر در ميان مردان رايج است.
_لوب پيشانيلوب پيشاني كه مسئول حل مسئله است و دستگاه كناره‌اي مغز زنان بزرگتر از مردان است كه باعث مي‌شود زنان در حل مسائل مربوط به خانه و احساسات بهتر از مردان باشند.
_عملكردبه دليل لوب آهيانه و آميگدال بزرگتر، مردان معمولا در خواندن نقشه، روابط فضايي و رياضيات عملكرد بهتري دارد. از سوي ديگر، زنان در زبان انگليسي و هنر بهتر هستند. 
_دمازنان نسبت به مردان دما‌هاي بالاتري را مي‌توانند تحمل كنند، چون سوخت‌وسازشان كمتر است.

_شوخ طبعيمردان از شوخي به عنوان سلاح براي جذب زنان استفاده مي‌كنند
_تمايلات خودكشيآمار نشان مي‌دهد كه مردان بيشتر از  زنان در اثر خودكشي مي‌ميرند، اما اقدام به خودكشي در ميان زنان سه برابر بيشتر از مردان است.
_قدرتمردان به طور متوسط، ۵۰درصد بيشتر از زنان قدرت دارند.
_تاثيرات احساسيزنان به دليل قابليت‌هاي باروري خود مثل دوره‌هاي قاعدگي، بارداري، شيردهي و يائسگي تاثيرات احساسي را تجربه مي‌كنند كه مردان نمي‌كنند.
_امنيتتحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه تمايل و نياز به ثبات، امنيت و روابط پايدار در مردان به اندازه زنان نيست.
_بوحس بويايي زنان بهتر از مردان است. تحقيق جديد نشان مي‌دهد كه سلول‌هاي بويايي مغز زنان ۵۰درصد بيشتر از مردان است.
_قد مردانمردان معمولا قدبلندتر از زنان هستند. متوسط قد مردان ۱۷۷.۸ سانتيمتر و متوسط قد زنان ۱۶۲.۶ سانتيمتر است
_مغز مردانمغز مردان معمولا بزرگتر از مغز زنان است. اما بزرگتر بودن هميشه به معناي باهوش‌تر بودن نيست. آزمون‌هاي ضريب هوشي و استعداد نشان مي‌دهد كه جنسيت روي هوش كلي تاثير ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.